tisdag 1 april 2014



Blää. Såg just sista avsnittet av Orange is the new black, och nu vet jag inte vad jag ska fördriva min tid med. Sjukt tråkigt. Första säsongen är i alla fall bra, lite flackig ibland i berättelsen, men bra. Den slutade också med en riktig cliffhanger. Nästa säsong kommer först den 6 juni, en evighet dit. Vad ska jag kolla på under tiden? Ge mig tips snälla!

Orange is the new black är från början en bok skriven av Piper Kerman om hur det var före, under och efter tiden hon spenderade i fängelse. Hon åkte dit för att ha hanterat en väska med knarkpengar, som hennes då varandra flickvän, som jobbade för en internationell drogkartell, bad henne göra. 15 månaders, i ett kvinnofängelse i USA. Serien är dock inte fullt ut baserad på boken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar